یو پی اس apc | یو پی اس آمریکائی | یو پی اس | یو پی اس شحز | apc ups

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

نکات تاثیرگذار در سئو

نکات تاثیرگذار در سئو

نوشتن برچسب های کلیدی

سئوکار: نوشتن برچسب های سایت،هنوز هم یکی از مسائل مهم کمپین سئو جهانی می باشد.برچسب با کلمات کلیدی متفاوت است.نکته قابل توجه این است که با وجود این تفاوت،کلمات کلیدی رو می توانید در برچسب ها به کار ببرید.برای این کار نیاری نیست که هرکلمه  تاثیرگذار رو چند بار به کار ببرید.کلمات تاثیر خودشان را یک بار اعمال می کنند و استفاده بیشتر از حد لازم مجاز نمی باشد.تگ ها و برچسب ها رو می توانید چندین بارقید کنید.اما یک مقدار مینیمم برای درج این برچسب ها وجود داردبدین صورت که این کاراکتر های برچسب کمتر از ۱۱۰ عدد نباشد.در واقع به این ترتیب گوگل در انجام کارش موفق تر خواهد بود.

استفاده از url های مناسب برای سئو

بهینه سازی سایت با استفاده از url،.این بخش از مقاله ما،به عنوان بخش اساسی در سئو شناسایی نمیشود.چرا که ساخت یک شناسه اینترنتی بهینه کار مشکلی نیست.به خصوص اگر شما از وردپرس استفاده کرده باشید.بدین ترتیب خودتان می توانید پیوند یکتا رو با علایم دلخواه ویرایش کنید.

توجه داشته باشید که آدرس اینترنتی بهینه هدف گوگل نیست.اما اثر آن بر ایجاد یک ساختار منسجم در سایت و شناسایی بهتر مطالب،در بلند مدت بر سئو چشم گیر می باشد.

معرفی سایت خود به سایت های بزرگ

شاید با دیدن این عنوان به مسئله تبادل لینک فکر کنید.اما موضوع چیز دیگری است می دانید که امروزه توسط گوگل خیلی از سایت های محبوب جهانی و بسیار پربازدید نظیر ویکی پدیا ساخته شده.این گونه سایت های بخشی به عنوان همکاری برای سایرین ایجاد کرده اند.می توانید با تعامل بیشتر با چنین سایت هایی مطالب سایت و لینک سایتتان رو به اشتراک بگذارید

تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر رنک سایت قبلا گوشزد شده.این بخش رو امروزه همه در سایتشان دارند و در اغلب قالب های وردپرس آیکون های شبکه ها پیش بینی شده در غیر این صورت می تونید از افزونه های شبکه اجتماعی استفاده کنید..می توانید از همین امروز فعالیتتون رو در شبکه های معروف شروع کنید.

ایجاد سایت ریسپانسیو

ایجاد سایتی ریسپانسیو و سازگار برای کاربران موبایل و تبلت یکی دیگه از مسائل کلیدیه.بهتره که ا ز چنین قالبی استفاده کنید و اگر قالب شما این قابلیت رو نداره قالب رو تعویض کنید.نمایش نامنظم قالب در موبایل سبب افزایش نرخ خروجی از سایت میشه.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

آموزش تولید محتوای مناسب برای سئو

آموزش تولید محتوای مناسب برای سئو

آموزش تولید محتوای مناسب برای سئو

سئوکار | متخصص سئو: یافتن ایده هایی برای تولید محتوا میتواند سخت و مشکل ساز باشد و بسیاری از افراد در این مرحله به مشکل بر میخورند. برای یافتن محتوایی که بتواند اهداف بهینه سازی برای موتور جستجو را عملی کند باید به چند موضوع برای رسیدن به ایده های خلاقانه دقت کنید اولاً وب سایت را به عنوان قالبی گسترده در نظر بگیرید و سپس راهی برای به نمایش گذاشتن آن قالبها بیابید. محتوا میتواند به شکلهای مختلفی دسته بندی شود و با فکر کردن در مورد سبک نوشتار میتوانید سریعتر ایده هایی برای آن بدست آورید. در اینجا چند دسته که باعث میشوند ایده ها به ذهنتان خطور کند را معرفی میکنم. قطعات آموزشی میتوانند به کاربران شما نشان دهند که کاری را انجام بدهند که قبلا نمیدانستند. چطور شما میتوانید از یک اصل آماری صنعتی استفاده کنید و نکاتی از دیدگاه یک متخصص ارایه نمایید.

تولید محتوای مناسب برای سئو

مثال هایی از ایده هایی برای تولید محتوا

شما میتوانید بر جزئیات زمان گذاشته و مباحثی را که برای متخصصین یا کاربران جذاب می باشد را ارایه نمایید. محتوای فرایندی میتواند نوعی مقاله ی گام به گام باشد که بازدید کننده را از مراحل انجام کار مطلع سازد. محتوای اطلاع رسانی نباید حتما فوق العاده باشد و تنها با قرار دادن صفحه ی فروشگاه یا بیوگرافی تیم اجرایی میتوانید محتوایی برای صفحه ایجاد کنید. اخبار در واقع یک صفحه اطلاع رسانی است که شما را به چیزی که در زمان مشخصی رخ داده است ارجاع میدهد این میتواند اخبار صنعت باشد که شما گزارشش میکنید یا اینکه در مورد شرکت و استخدامها یا کنفرانسهای انجام شده باشد(مانند صفحه اخبار سئو در سایت). تمامی اینها میتوانند به شکلهای متفاوتی عرضه شوند و مطمئنم روش های بسیار دیگری وجود دارند که ما به آن اشاره نکرده ایم. سعی کنید در هنگام تصمیم گیری‫ برای ساخت این لیست کلیدواژه های هدف را در مقابل چشمانتان داشته باشید ترکیبی از عبارتهای مشخص و انواع محتوا میتواند منشا ایده‌های عالی باشد. کار دیگری که میتوانید انجام دهید این است که رقبای خود را بررسی نمایید ببینید که چیزی را جا انداخته اند یا خیر. جستجویی بر واژه های کلیدیانجام داده و رقبای خود را ببینید، سایتهای آنها را رصد کرده و نگاهی به وبلاگها و صفحات پرسش و پاسخ آنها بیندازید در مورد چه چیزهایی نگارش می کنند؟؟ آیا دسته هایی وجود دارند که شما تنها دارنده آن باشید؟ آیا موضوعات مهمی وجود دارد که شما بتوانید ان را گسترش دهید یا پرسشهای بی پاسخی که بتوانید پاسخ دهید؟ همچنین باید رقابت در شبکه های اجتماعی را نیز بررسی نمایید آنها در مورد چه چیزی پست میکنند؟ شاید آنها به بخشی توجه دارند که شما نادیده اش گرفته اید و سوم اینکه همکاران شما که هر روز میبینیدشان میتوانند منبع محتویاتی عالی باشند. مشتریها گاها از گذاشتن نظراتشان خوشحال میشوند و راه های زیادی برای این راه وجود دارد. داشتن گفت و گویی رو در رو با مشتریهای خود میتواند منجر به یک مطالعه موردی یا گواهی نامه شود تا در سایت خود قرار دهید و تجربه ی خوب مشتریان را نشان دهید. برای موتورهای جستجو این نشانه ی محتوای خوب ومعتبر است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید تا نظر خود را نسبت به محصولات یا خدماتتان بگویند تا آن را بر سایت خود پست کنید یا اینکه رقابتی تشکیل دهید تا مشتریان در مقابل نظر دادن در مورد محصولات یا خدماتتان جایزه ای دریافت کنند و همچنین کار را تنها منحصر به مشتریانتان نکنید. به عنوان یک سازمان شما شبکه‌ای از افراد را دارید که کار شما با آنها میتواند ‫محتوایی برای شما تهیه کند. با فروشنده های خود تماس بگیرید و در مورد یک مطالعه ی موردی بنویسید تا بر وب سایتتان انتشار یابد. اگر شرکای شما از این موضوع استقبال و آن را تایید نمودند شما میتوانید محتوایی در موردش بنویسید. همچنین شبکه های حرفه ای را نیز نادیده نگیرید زیرا مخاطبین صنعت شما از قرار دادن پستی در وبلاگشان در مورد شما استقبال میکنند. پیدا کردن ایده های تولید محتوا میتواند دشوار باشد ولی به یاد داشته باشید که برای رقبای شما نیز این کار دشوار است و انجام صحیح آن یک برگ برنده در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. محتوایی که مینویسید را بررسی کنید نگاهی به کارهای رقبای صنعتتان بیندازید و به مردم اجازه دهید تا محتوایی برای جذب مشتریان بیشتر تولید کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

نمونه ای از رابط های کامپیوتری دستگاه یو پی اس

کارت SNMP و ویژگی هایی آن

این کارت یو پی اس را به طور مستقیم به شبکه کامپیوتری متصل می نماید،به طوری که یوپی اس نیز به جزء ای از دیگر دستگاه های متصل شده به شبکه می شود.
به طور معمول کارت SNMP مابین شبکه کامپیوتری و درگاه ارتباطی سریال یوپی اس جای گذاری می شود.کارت های SNMP موجود میتوانند به عنوان واسط مابین کنتاکت های فاقد پتانسیل یو پی اس و شبکه نیز استفاده شود .کارت های SNMP اطلاعات دریافتی از کنتاکت ها را به حالت مساعد تبدیل میکنند تا بوسیله دیگر دستگاه های شبکه نیز بتوانند دریافت شوند .

آیا میتوان پارامترهای یوپی اس را تنظیم کرد

همچنین در برخی از یو پی اس ها قابلیت ولتاژ مسیر by pass  ،ولتاژ باطری ،تنظیم شدن ولتاژ خروجی،بصورت نرم افزاری و از روی صفحه ی یو پی اس امکانپذیر میباشد و در اکثر دستگاه های یوپی اس ،امکان این وجود دارد که این تنظیمات بوسیله پتانسیومتر و از بردهای کنترولر و همچنین بصورت سخت افزاری با تعویض بعضی از قطعات امکانپذیر است که در در دومین مورد بطور معمول این عمل بوسیله تولیدکنندگان و یا مسئولان فنی کاردان و حرفه ای انجام می شود و خوب است بوسیله خریداران به هیچ صورتی انجام نپذیرد.

نرم افزار مدیریت یو پی اس

یکی از ویژگی های مهمی که در خرید یو پی اس باید در نظر گرفته شود ،ساپورت شدن و مدیریت دستگاه یو پی اس توسط نرم افزار های مرتبط می باشد .نمایش و کنترل یو پی اس حتی در حالت خاموش،ویژگی ذخیره خودکار فایل ها در مواقع ویژه و خاص ، پشتیبانی آن از سیستم های گوناگون همچنین از کاربر پسند بودن از دیگر مهترین مزیت های یک نرم افزار مدیریت دستگاه یوپی اس می باشد.

باتری خشک

از دیگر عوامل مهم درباره انتخاب یو پی اس مناسب برای تمامی کاربران ، وجود باتری خشک در دستگاه یو پی اس است که این باتری این امکان را به کاربر میدهد تا مواقع قطعی برق نیز بتواند از سیستم خود استفاده کرده و لطمه ای به سیستم های کاربر نرساند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

آزمایش و تست خودکار یوپی اس

چگونگی آزمایش یوپی اس و شرح آن

اکثر یو پی اس ها این قابلیت را دارا می باشند که خود را به منظور اطمینان از اینکه کارکرد مناسبی داشته ازمایش کرده و همچنین سیستم ها ی مارا مورد حفاظت قرار میدهد. به طور متوسط این ازمایش هنگامی که برای اولین بار دستگاه یو پی اس را به برق وصل میکنیم انجام پذیرفته و سپس این ازمایش به طور معمول در فاصله زمان های مشخص انجام میگیرد.

بطور مثال برخی از یو پی اس ها در هر روز یک بار و برخی دیگر از دستگاه های یو پی اس در هر هفته ۱بار بصورت خودکار خود را آزمایش می کنند.در مدت این آزمایش ممکن از بعضی از چراغ های دستگاه یو پی اس چشمک زده و یا صدایی از خود منعکس می کند که کاملا عادی می باشد.

نکته ۱ :

در طول مدت آزمایش یاد شده هیچ اثری بر روی بارهای محافظت شده توسط دستگاه یو پی اس ایجاد نمی شود

نکته ۲ :

همچنین با نصب نرم افزار یو پی اس ( برای کنترل دستگاه یو پی اس ) و با فعال کردن آن احتمال این مسئله وجود دارد که بتوانید فاصله زمانی آزمایش را مشخص و مدیریت کنید. و همچنین مواقع الزامی دستور دهید تا دستگاه یو پی اس را ازمایش کند.

نکته ۳ :

در برخی از مواقع هنگام روشن شدن دستگاه یو پی اس ،باتری یو پی اس به دلیل استفاده های گذشته خالی شده و تست نمی تواند انجام بپذیرد.

ازمایش گفته شده یکی از ویژگی های مهم یوپی اس می باشد اما جایگزین آزمایشی که بتواند تمامی دستگاه های یو پی اس را آزمایش کند را نمیگیرد. به این معنی که متمامی تجهیزاتی که لازم می باشد مورد محفاظت قرار بگیرد را به دستگاه یوپی اس متصل کرده و دو شاخه دستگاه یو پی اس را از پریز برق شهر دربیاوریم و طرز کار آن را مشاهده کنیم .درضمن  این کار را بصورت مداوم انجام نمیدهیم چون باتری ،یو پی اس را ضعیفتر خواهد کرد و چنانچه سیکل ها ی شارژ باطری یو پی اس افزایش پیدا کند سبب کم شدن عمر باتری می شود .همچنین باید دقت کنیم که این کار را در فاصله زمانی معین انجام دهیم مخصوصا زمانی که تلفیق بارهای محفاظت شده با تغییر مواجه می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

یوپی اس مدل خارجی

یو پی اس APC Back-UPS CS 350VA 6-Outlet
یو پی اس APC Smart-UPS 1500VA 8-Outlet
یو پی اس APC Smart-UPS 750VA Rack Mounting
یو پی اس APC SUM1500RMXL2U 1.5 kVA Smart
یو پی اس APC Smart-UPS SUA1500X93
متخصص سئو
دانلود آهنگ
اندروید ها
اخبار ایران و جهان
امنیت شبکه
متخصص سئو
یو پی اس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

مدل های یو پی اس آنلاین

یو پی اس EXIMPOWR Ex800PT Series 600-800VA UPS

یو پی اس EXIMPOWER Torrent Series 30-100 kVA UPS

یو پی اس EXIMPOWER Livid Series 1-10 kVA UPS

یو پی اس EximPower Ex1030KPT Series 10-20kVA UPS

یو پی اس EXIMPOER Ex1030PT Series 1-3kVA UPS

یو پی اس EXIM POWER Trix Series 10-20 kVA UPS

یو پی اس EXIM POWER Cript Series 4-24 kVA UPS

یو پی اس رک مونت POWER KR-RM Series 1-3KVA

یو پی اس رک مونت POWER KR-RM Series 6-10KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER AJ300 Series 100-300KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER AJ300 Series 10-80KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER DS-300 Series 10-200KVA

یو پی اس ۳ فاز POWER FR-33 Series 10-30KVA

یو پی اس سه فاز به تک فاز POWER AJ200 10-30KVA

یو پی اس سه فاز به تک فاز POWER FR31 10-30KVA

یو پی اس ۳ فاز به تک فاز POWER KR31 10-30KVA

یو پی اس تک فاز POWER KI-11 Series 1-6KVA

یو پی اس تک فاز POWER KR-11 Series 1-6KVA

یو پی اس تک فاز POWER FR-11 Series 10-60KVA

یو پی اس APC Smart-UPS RT Tower/Rack 6kVA

یو پی اس APC Smart-UPS RT Tower/Rack Mountable

یو پی اس MGE Galaxy 5000

یو پی اس MGE Galaxy 3500

یو پی اس MGE Galaxy 7000

یو پی اس EXIM-POWER PV series 10-120KVA

یو پی اس EXIM-POWER PV Series 10-80KVA

یو پی اس EXIM-POWER CKS 1-5KVA

یو پی اس EXIM-POWER ETL 1-5KVA

یو پی اس (۱-۳) (EXIM-POWER PCP10L 6-20KVA (1-1

یو پی اس EXIM-POWER RM RT 1-3KVA

-------------------------------------------------------

یو پی اس APC SMT3000 3KVA

یو پی اس APC SMC1500

یو پی اس APC SURT8000RMXLT6U

یو پی اس APC SURT3000XLT 3kVA

یو پی اس APC SURT10000XLT 10 kVA

متخصص سئو دانلود آهنگ اندروید ها اخبار ایران و جهان امنیت شبکه متخصص سئو یو پی اس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

یو پی اس upsonline

یو پی اس EXIM-POWER PV series 10-120KVA

یو پی اس EXIM-POWER PV Series 10-80KVA

یو پی اس EXIM-POWER CKS 1-5KVA

یو پی اس EXIM-POWER ETL 1-5KVA

یو پی اس (۱-۳) (EXIM-POWER PCP10L 6-20KVA (1-1

یو پی اس EXIM-POWER RM RT 1-3KVA

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

روش های گرفتن بک لینک

روش های گرفتن بک لینک

روش های گرفتن بک لینک

یکی از روش هایی که در سئو برای افزایش بازدید وب سایت از موتورهای جستجو گوگل به کار برده می شود بک لینک سازی (Link Building) است که بک لینک سازی به قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که بک لینک سازی طبق اصول صحیحی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به رتبه وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.

روش های گرفتن بک لینک

بررسی نکات قبل از شروع بک لینک سازی

قبل از شروع بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی در این خصوص نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتما می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت تناوبی در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت آپلود گردد. پس از بررسی وب سایت می توانید بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.

مکان های بک لینک سازی وب سایت

یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات و مطالب خود را در آنها با ذکر منبع انتشار دهید.همچنین می توانید با لینک امضاء انجمن در وب سایت خود در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما قید نمایید.عضویت در سایت های ساخت وبلاگ رایگان نیز می تواند موثر یاشد بدین گونه که مقالات خود را ذکر منبع در آنها نیز آپلود نمایید.

زمان انجام بک لینک سازی

این کار می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. سعی نمایید به طور متوسط میانگین بک لینک های وب سایت شما در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری تولید می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولا بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می گردد و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.

تعداد بک لینک

هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد بهتر است .با کیفیت بودن لینک ها بر روی رتبه و سئو وب سایت تاثیر مثبتی خواهند داشت. برعکس این مطلب هم صادق است زیرا لینک ها هم می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی نمایند. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های نادرست بک لینک سازی وب سایت شما جزو مجازات های موتورهای جستجو نظیر گوگل قرار گیرد و سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج می گردد.

کیفیت بک لینک ها

برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:

  • سعی نمایید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید
  • بر روی کلمه تاثیرگذار خاصی تمرکز ننمایید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید
  • از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جدا پرهیز نمایید
  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به سایت شما صدمه بزند
  • لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است
  • لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

متخصص سئو یا سئوکار؟؟

متخصص سئو یا سئوکار؟؟

متخصص سئو یا سئوکار فردی است که به راهکارهای رسیدن به رتبه های بالاتر در گوگل آشنایی دارد و با ارائه نظر و آنالیزهای متفاوت روی سایت به شما میگوید که مشکل سئو سایت شما کجاست؟؟؟ ، و چگونه میتواند خود متخصص سئو و یا با آموزش صاحب سایت رتبه بالاتری به سایت شما بدهد.

متخصص سئو

متخصص سئو با تجزیه و آنالیز سئو سایت و برنامه ریزی منظم و اصولی و دربازه ی زمانی طولانی ( حداقل 2 ماه) و متفاوت نسبت به کلمه کلیدی شما و میزان رقابت در گوگل میتواند سایت شما را در رتبه های بالاتر در موتور جستجو گوگل و صفحه اول گوگل تثبیت نماید.

یک سئوکار یا متخصص سئو باید به تمامی راه ها و راهکارهای سئو و حتی به روش های سئو کلاه سیاه یا سئو منفی روی سایت آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند رتبه سایت هدف را بالا ببرد هم بتواند از خطرات احتمالی از طرف رقبا و سئوکاران سئو منفی جلوگیری نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc

انتخاب یو پی اس خوب

انتخاب یو پی اس خوب

آموزش انتخاب یو پی اس مناسب

اگر برق را قطع کنند و یا اتفاقی برق برود این کار باعث میشود کامپیوتر شما به طرز نادرستی خاموش شود، چندین مشکل ممکن است پیش بیاید.

  1. این کار باعث آسیب زدن به نرم افزار می شود که دلیل اصلی اغلب مشکلات کامپیوتری است
  2. و ممکن است که به روش های غیرمنتظره ای به اطلاعات شما آسیب وارد می کند.

و در یک لحظه ممکن است که شما تمام کار روزانه ی خود را از دست بدهید یا مشکلات بدتر از آن پیش بیاید.

به همین دلیل است که برای امنیت اطلاعات، یک منبع تغذیه ی بدون وقفه (یو پی اس ) موردی ضروری در هر اداره یا کارگاه می باشد.

مشکل این است که یافتن یو پی اس  مناسب، یک فرایند بسیار مایوس کننده است به نحوی که هر منبع آموزشی از زبان بسیار تخصصی استفاده می کند که فقط تعداد کمی از مصرف کنندگان، آن را متوجه شده یا به آن اهمیت می دهند.

انتخاب یو پی اس

و تمام آنچه اغلب ما می خواهیم راه حل ساده ای است برای اینکه موارد زیر را ارائه نماید:

- اطمینان از اینکه بدانید اطلاعات و تجهیزات شما محافظت می شوند

- رضایت از اینکه با پول خود، بهترین کالا را دریافت می کنید

- و استفاده ی راحت بدین معنی که  فقط آن را وصل می کنید و دیگر با آن کاری ندارید.

بنابراین در پست امروز، دقیقا می خواهم به شما برای یافتن آن کمک کنم.

شروع می کنیم. ابتدا...

یو پی اس در مقابل برق آما:

اغلب اوقات افراد نمی توانند تفاوت بین این دو را متوجه شوند... و گاهی این دو را اشتباه می گیرند.

در اینجا با تعریف هر دو، موضوع را مشخص می نماییم:

- منبع تغذیه ی بدون وقفه (یو پی اس) : دستگاهی با یک باتری کمکی است که در زمان قطعی برق، چندین دقیقه برق را تامین می کند و معمولا برای کامپیوترها به کار می روند تا با ایجاد زمان کافی برای خاموشی بجا، از اطلاعات حساس حفاظت کنند.

- برق آما: دستگاهی است که نیرو را به سیستم های الکترونیکی پیچیده همانند سیستم های استودیوهای ضبط منتشر می کند.

هریک از این موارد می تواند از انواع مختلفی از انتشار نیرو همانند حفاظت جریان و تنظیم ولتاژ، محافظت نماید، اما تفاوت اولیه ی این دو این است که یو پی اس یک باتری دارد در حالیکه برق آما ندارد.

سه گروه از یو پی اس ها:

بر حسب بودجه ی شما و سطح حفاظت موردنیاز شما، سه نوع UPS برای انتخاب وجود دارد:

  1. اضطراری ( برون خط)
  2. آنلاین (بر خط)
  3. دوسویه

در اینجا به عملکرد هر یک اشاره می کنیم:

  1. یو پی اس برون خط/ اضطراری

ارزان ترین طرح از این سه طرح ...

یک یو پی اس کمکی در شرایط عادی با تامین برق  AC از پریز دیواری عمل می کند.در این میان باتری در حالت اضطراری قرار می گیرد.سپس، وقتی برق قطع می شود، UPS مشکل را تشخیص داده و باتری فعال می شود. در حالیکه این روش برای اغلب دستگاه های الکترونیکی به خوبی عمل می کند .مشکل این است که فرایند تغییر جهت، یک وقفه ی کوتاه در نیرو ایجاد می کند که برای برخی از تجهیزات بسیار حساس، خطرناک است.

به همین دلیل است که UPS اضطراری به عنوان یک یو پی اس واقعی در نظر گرفته نمی شود، همانطور که در واقع بدون وقفه هم نیست.

خبر خوب برای ما این است که ... زمان وقفه ی معمول ( معمولا کمتر از 5 میلی ثانیه، ما گاهی اوقات حدود 20 تا 100 میلی ثانیه) برای کامپیوترهای خانگی در محدوده ی خطای مجاز می باشد.

با این حال، بهتر است برای کاربردهای حساس از طرح بعدی استفاده شود ...

  1. UPS برخط

بهترین و گران قیمت ترین طرح از میان این سه طرح، یو پی اس برخط ( مشهور به یو پی اس واقعی) می باشد.

در حالیکه زمانی این UPS فقط برای کاربردهای تجاری بسیار گرانقیمت استفاده می شد، اما تکنولوژی جدید باعث شده که مصرف کنندگان نیز توان خرید آن را داشته باشند.

جهت تامین برق کمکی بدون وقفه در طول خاموشی، از روش تبدیل دوتایی استفاده می نمایند که بدین گونه عمل می کند که :

  1. برق AC را از دیوار می گیرد و آن را به DC تبدیل می کند تا باتری را شارژ نماید.
  2. برق DC را از باتری می گیرد و دوباره به AC تبدیل می کند که برای برق رسانی به کامپیوتر شما استفاده می شود.

بنابراین، برخلاف یو پی اس اضطراری که فقط در زمان مشکل به کار می افتاد ... یو پی اس برخط قبل از ارسال نیرو به کامپیوتر شما به طور مداوم از طریق باتری، نیرو را منتشر می کند.

این یو پی اس دو مزیت بزرگ دارد:

  1. در طول قطعی برق، هیچ قطعی نیرویی وجود ندارد چون کامپیوتر با نیروی باتری کار می کند.
  2. نیروی کامپیوتر شما منظم و ثابت باقی می ماند چون همیشه خروجی به واسطه ی باتری تنظیم می شود.

تنها نقطه ضعف این روش تبدیل دوتایی این است که ... نسبت به یو پی اس اضطراری معمولی، انرژی بیشتری مصرف می کند.

با این حال ... برای افزایش بازدهی انرژی، یک روش برخط مشابه به نام تبدیل دلتا نیز وجود دارد ... که بخشی از نیرو را به جای اینکه از طریق باتری منتقل کند، به طور مستقیم به کامپیوتر ارسال می کند.

شاید همانطور که انتظار داشته باشید تمام این تکنولوژی ارزان به دست نیاید... چون UPS برخط چند هزار دلار هزینه دارد ... که بیشتر از بودجه ی مصرف کنندگان عادی می باشد.

به همین دلیل است که این UPS را به اکثریت افراد توصیه می کنم...

  1. یو پی اس دوسویه

درحالیکه همه ی ما از خاموشی کامل می ترسیم...

در واقع در اکثر موارد، در بیشتر مکان ها، قطعی برق افت لحظه ای در نیرو است که معمولا کاهش جریان برق نام دارد.

مشکل این است که ... یو پی اس اضطراری به طرز خیلی بدی، کاهش جریان برق را مدیریت می کند، چون به طور مکرر بین برق AC و باتری تغییر جریان می دهد تا افت را جبران کند.

این کار باعث می شود که به واسطه ی ایجاد فشار غیرضروری، طول عمر باتری کاهش یابد و کاربران به دلیل هشدارهای مداوم عصبانی می شوند.

با این حال، یو پی اس های برخط در مدیریت کاهش جریان برق بسیار خوب عمل می کنند چون می توانند از طریق نیروی باتری یو پی اس،  یک ولتاژ یکنواخت را حفظ کنند. اما همانطور که می دانید ... گران قیمت نیز هستند.

خوشبختانه ... یو پی اس دوسویه با استفاده از یک مبدل خاص که ولتاژ خروجی را بر حسب نوسانات لحظه ای برق تغییر می دهد، به خوبی افت جریان را مدیریت می کند و قیمت ارزان تری نیز دارد.

بنابراین، وقتی که جریان برق کاهش یابد، مبدل هنوز هم می تواند بدون به کارگیری نیروی باتری، یک خروجی ثابت را حفظ  کند.

و چون یو پی اس دوسویه، فقط کمی گرانتر از مدل های اضطراری است.... توافق عمومی این است که : آنها در مجموع بیشترین ارزش را در بین سه طرح دارند.

مورد بعدی ....

ارزیابی ولتاژ و زمان اجرا:

معیار اولیه برای تعیین خروجی مورد نظر یک باتری یو پی اس بدون در نظر گرفتن طرح، ارزیابی ولت آمپر (VA) است.

به طورکلی، VAهای بزرگتر، زمان اجرای طولانی تری دارند... که مدت زمانی است که شما بعد از قطع برق برای خاموش کردن کامپیوتر خود در اختیار دارید.

از این رو، من توصیه می کنم که ... یو پی اس ی با بالاترین VA را در سطح بودجه ی خود انتخاب کنید.

این عدد برای مصارف خانگی معمولا از 200 ولت آمپر تا 1500 ولت آمپر می باشد. و به طور میانگین، منجر به حداقل 5 تا 10 دقیقه نیروی کمکی می شود.

با این وجود، عوامل دیگری همانند شرایط باتری و بار مورد نیاز برای برق رسانی به تمام دستگاه های مربوطه نیز بر زمان اجرا اثر می گذارند... بنابراین زمان اجرای واقعی می تواند فراتر از این گستره باشد.

سایر ویژگی ها جهت بررسی:

طبق آنچه تابدینجا بررسی کردیم، شما می توانید تحقیقات خود را به 3 یا 4 مدل احتمالی محدود نمایید.

انتخاب نهایی شما می تواند بر اساس شش ویژگی زیر صورت بگیرد:

  1. کنترل عملکرد
  2. اتصالات موجود
  3. عامل ظاهری
  4. صدا
  5. باتری های قابل تعویض
  6. سیاست حفاظت از تجهیزات
  7. کنترل عملکرد

یک مشکل اصلی طرح های قدیمی یو پی اس این بود که اطلاعات اندکی راجع به وضعیت فعلی آنها ارائه می دهند.

و اغلب، مشکلات بعد از وقوع قطع برق مشخص می شدند که بسیار دیر بود.

با توجه به این نقص، بسیاری از واحدهای جدیدتر امروزی به سیستم های کنترل پیچیده تری مجهز شده اند ... که فورا مشکلات احتمالی را به ما اطلاع می دهند.

به عنوان مثال، بسیاری از واحدهای گرانقیمت دارای نمایشگرهای جاسازی شده هستند که حالت های ضروری همچون زمان اجرا و سلامت باتری و غیره را نشان می دهد.

سایر واحدها دارای برنامه های نرم افزاری هستند که به شما امکان می دهند که علایم حیاتی را مستقیما از صفحه ی کامپیوتر خود مشاهده نمایید. برخی نیز بسیار هوشمند هستند که وقتی دخیره ی باتری شما بسیار کم است، کامپیوتر شما را خاموش می کنند.

  1. اتصالات موجود

مدل های UPS برای مصارف خانگی معمولا بین 5 تا 8 پریز دارند.

- برخی از آنها برای نیروی کمکی به باتری وصل هستند

- و بقیه ی آنها جنبه های استاندارد دیگری همچون کار حفاظت از جریان را به عهده دارند.

برخی دیگر حتی از کابل های اطلاعات مثل اتصالات اترنت و هم محور حفاظت می کنند که برای کسانی که می خواهند از چنین دستگاه های جانبی استفاده کنند، جنبه های ضروری محسوب می شوند.

  1. عامل ظاهری

UPSی که در صنعت به عنوان عامل ظاهری در نظر گرفته می شود، که این لفظ به شکل ظاهری واحد اشاره دارد.

دو عامل ظاهری عبارتند از :

  1. برجی – که کوچکتر بوده و یک واحد مجزاست و برای نصب خانگی یا اداری طراحی شده است.
  2. قفسه ای – بزرگتر بوده و برای یک قفسه ی استاندارد طراحی شده و برای عملیات های بازرگانی پیچیده تر استفاده می شوند.

من تقریبا در تمام موارد توصیه می کنم که برای مصارف استاندارد از واحدهای برجی استفاده نمایید.

  1. صدا

بر حسب اینکه چگونه از UPSهای خود استفاده کنید، ممکن است صدای هواکش مسئله ای مورد توجه شما باشد.

برای مصرف خانگی، این مسئله بسیار مهم است. اما برای ادارات مسئله ی مهمی نیست.

به عنوان یک قانون کلی، UPSهای کوچکتر برای خنک شدن نیاز به هواکش ندارند اما UPSهای بزرگتر معمولا به هواکش نیاز دارند.

بنابراین اگر کار شما نیاز به سکوت کامل دارد، مطمئن شوید که UPS شما دارای هواکش نباشد... مگر اینکه یک اتاق جدا برای کامپیوتر داشته باشید که دیگر این مسئله مهم نیست.

  1. باتری های قابل تعویض

همانند تمام باتری ها ... باتری های یک یو پی اس طول عمر دائمی ندارند.

اغلب آنها طول عمر حدودا 3 تا 5 ساله دارند و بعد از آن دو راه وجود دارد:

-  باتری را تعویض کنید یا

- کل UPS را عوض نمایید.

از آنجا که تعویض باتری یو پی اس مقرون به صرفه تر است، شما یوپی اس ی می خواهید که باتری های آن قابل تعویض باشد تا به پرداخت هزینه ی سرویس، نیاز نداشته باشید.

متاسفانه، اغلب واحدهای ارزانقیمت این ویژگی را ندارند و به همین دلیل است که در طولانی مدت، با نخریدن آنها در پول خود صرفه جویی می کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
یو پی اس apc